Søk i denne bloggen

onsdag 25. november 2015

Vevd lue og rye

jeg prøver ut ting man kan veve.

-Vevde så en lue i ullgarn som jeg hadde liggende og fikk da brukt opp.
det gikk med ca ett nøste. tror det er 50 gram
luen er da mye stivere enn strikkaluer.ingen stretch effekt.sitter løst på hodet.
min mor syns den ligna på noe samisk.
dette går under; noe jeg ikke skal lage igjen.
 
-vevde så en Rye:
gikk med en genser, en tshirt og en hånduk.(ca 1 meter x 140 kanskje?) og ryen ble på størrelse med en koppehånduk
altså må man ha da  minst 4 ganger størrelsen du vil ha på ryen.
er ikke fargene jeg ville hatt men når man tar det man har og det er snakk om å
ikke kaste noe men rebrukes, så blir det sånn.
søren at jeg ga bort sengesett i sommer noe jeg kunne brukt til å lage rye.
nå ser jeg etter noe 10 kroners stoff i farger jeg vil ha.sånn at jeg og får en rye på minst 2meter.
(veven er nå skrudd fra hverandre intil videre)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar