Søk i denne bloggen

tirsdag 3. mai 2016

kjellerlukt

jeg kjøpte en skinnbag på loppis for en uke siden. kostet bare 20,-
det var noen flekker,rust, og lukt. men lukta kjente jeg ikke så mye utendørs. derimot når bagen var i hus ble lukten veldig merkbar.kjellerlukt

  jeg skjønner ikke hvordan folk greier å jobbe på butikken UFF,uten gassmaske heh, Der er lukta merkbar. jeg er aldri på den butikken, både pga lukta og pga klærne. jeg har lest det er lettere å få vekk kjeller lukt av klær, men det tipper jeg de har prøvd...
 uansett.
det er noe såpe aktig greier på bagen, så det er sikkert pga den. selvom hele stinker da både på utsida og innsida.

 jeg leste da mange tips mot kjellerlukt, eller mugg da som de mener det er. skinn tåler vistnok ikke vann må tørkes umiddelbart.

  ting jeg har prøvd så langt:
 -utlufting utendørs i en uke
- biltema luktfjerningspray(inneholde natron)
- edikk og vann blanding tørket over hele med fuktig klut
- edikk bommulsdott ( skal trekke til seg dårlig lukt)
- natron pulver ( i liten stoffpose - skal trekke til seg fuktighet og fjerne lukt) 
-avispapir krøllet sammen i en plastpose og lagt bagen oppi(dekket både innsiden og utsiden av uhordelig menge papir) lå i det i ca 48 timer. papiret luktet kjeller etterpå(tror det var det som var mest effektivt)
 -lå noen timer i fryseren - 20
- fuktball
- 1 time med varmluft/skotørker
- luftig utendørs i over en måned
- cedertre baller

har og lest man kan bruke kattesand,vaniljepulver - ikke prøvd enda

 lukten er ikke så markant lenger, men det er fortsatt  merkbar innendørs.
og tar jeg den med på reise i en bil eller fly så tenker jeg folk vil reagere på lukta.

  noen som har erfaring som fungerte for deg på å fjerne kjellerlukt/mugg av skinn??? takk

her er diverse mugg/fuktighet dingser man kan kjøpe
cedar tre baller  -  Protects and refreshes garments, repel moths and insects, prevent a build-up of
mustiness and mildew(disse har jeg kjøpt ikke fått enda)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar