Søk i denne bloggen

torsdag 8. september 2016

makrame ugle - plan utført

prøvde meg på ei ugle i makrame.
selvfølgelig regnet feil.
man må ha mye mer tråd når tråden er tykk da tydeligvis, enn når den er tynn.
 ble mye tykkere og større enn jeg hadde tenkt og men 4tråder/8 er kanskje vanskelig å knyte?

 men det her da er:
-klipte 8 tråder på 1meter 3,5mm tykk
 -som da er delt i 2 til 50cm til 16 tråder måtte skippe noen knuter for at det skulle bli litt lengde
 - resultatet er da ca 20cm

 så skal du lage noe lignende må du klippe minst 160cm sånn at lengden på tråden når den er delt,blir 80 minst, sikkert lurt litt lengre. med korrekte knuter vil det da bli ca 20 cm lang og 10cm bred

 tråden er anorakksnor fra stoff og stil 100 meter til 125,- pr rull
treperlene og treringen fant jeg på gjenbrukstasjonen,var ikke lett å tre de på 3,5mm tykk tråd

 jeg har og vært en tur på husfliden på glasmagasinet.der de hadde en tykk tråd men bare på 500 grams ruller til 580 kroner. det kan man sikkert bruke hvis man skal lage store makrameting som veggpynt,gardin,skillevegg. men jeg syns kanskje tråden var litt bløt men man kan ikke velge og vrake desverre
ta en trådtest med å holde ca 3cm eller mer av tråden opp. hvis den ikke står av seg selv er den ikke stiv

  Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar