Søk i denne bloggen

torsdag 12. oktober 2017

male miss

jeg har malt mange møbler. bord. stoler.reol.kurg.knaggrekke.brune og gule terrassemøbler.
og aldri tenkt på hva maling jeg bruker. brukt rester for vegger og lister. bruke opp det jeg har. ..ellers spraymaling.

 jeg gjør aldri alt man egentlig skal gjør og det har fungert for meg.det har blitt bra. (slipe,grunne, slipe mellom hver størk etc...)
jeg har mala i sollys, i 10 grader, ...
når det er sagt er det jo lurest å gjør som man skal hvis man ikke har maling og skal kjøpe. så kjøp både grunning og halvblank maling.det gjør ting lettere og grunning dekker godt og gir god heft.

nå skulle jeg male en pinnestol som var lysbrun.
jeg slipa..så mye jeg orket..(kanskje ikke det beste slipepapiret) og brukte så en high finish akrylmaling med bilde av en stol utenpå.tenkte at det er vel 'rett' maling.
stilte meg på badet siden det er kaldt ute. tenkte og det ville tørke fortere.

 jeg malte 5 strøk og det så rimelig matt og nitrist ut. utover dagen gulnet det. man kunne fortsatt se malestrøka og noen steder nuppete.(sansynligvis fordi det er akryl)

 dagen etter gikk jeg over med 2 strøk halvblank oljemaling.
 det ble litt bedre men nå ser det ut som det er 7 strøk og.

og utrolig nok man man forsatt se malingstrøkene.

jeg har aldri mala så mange strøk før. og jeg har mala mørkebrune møbler som bare trengte 1 strøk.

 aldri mer akrylmaling eller matt maling på møbler.



  Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar