Søk i denne bloggen

lørdag 28. februar 2015

kjole + 2 silkeskjerf = ny kjole

å lete etter noe du har lyst på:
letet lenge etter en sommerfuglkjole helst da maxikjole uten å helt finne noe,iallefall ikke i norge, da jeg fant noe på asos var den utsolgt,
så da letet jeg på ebay og fant noen der men fargene og designen var ikke så bra.

 så da kjøpte jeg 2 silkeskjerf som jeg syns var akkurat i de fargene og stilen jeg ville ha. mer virkelighetstro farger.

når du kjøper på ebay så vet du aldri hva du får egentlig villejeg ha dobbelt eller 3 ganger så mye stoff men det ville blitt 3 ganger så dyrt og mot hva jeg ikke viste jeg ville få

kjøpet: da jeg fikk det var det som beskrevet, men mye tynnere enn jeg trudde,det er noe av grunnen til at du bør kjenne på kvaliteten før du kjøper noe,men det er en luksus

søm: jeg sydde først en kjole men voilen jeg kjøpte til å ha under stoffet bare lugget så jeg sprettet opp og det ble liggende til jeg fant en nude kjole på trade day nå nylig. det var perfekt.


klipping og sying: 
-med 50 cm i bredden er det ikke så mye stoff
-stoffet var veldig tynt og vanskelig å få til å ligge når jeg klipte så jeg nålte det fast i 'underkjolen' og klipte rundt
-så spratt jeg opp skråbåndet som var på underkjolen
-sydde på silkestoffet og sydde på skråbåndet på nytt
-la inn strikk å livet(strikk er ikke så veldig eksklusivt med tanke på det er silke,herve leger er vel den eneste som har fått strikk til å virke eksklusivt og lekkert)
angrer litt på det, men det er mer lettvindt å få stoffet jevnt fordelt enn ved knyting
-det ble litt lappeteppe da jeg hadde 2 ekstra firkanter til overs etter klipping som jeg da klipte opp og sydde inn der jeg følte det trengtes
-angrer litt på at jeg ikke sydde dobbelt stoff i overdelen istedenfor å henge på i ettertid,da jeg syns det ble litt blast det positive da er at jeg kan bruke den resten til feks skjerf,skaut,duk,
-med tanke på vårt vindige land så sydde jeg og en søm på langs midten så ikke stoffet flyger opp og eksponerer deler som kanskje ikke er usynlig med 1 lag stoff

 den ble jo ikke 100% sånn jeg kunne tenkt meg men til 100,- kroner
så er den helt grei


 Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar