Søk i denne bloggen

fredag 6. februar 2015

trange klær - nytt skjørt

stoff:
-en trang hvit enkel kjole(fra trade day)
- en trangt lite skjørt(h&m 50,-)
 - ett oppklipt skjørt

....til ett legglangt skjørt med stripe effekt

 først tegnet jeg design og planla.
så målte jeg hva jeg hadde å gå utifra og klipte delene.
så sydde jeg det sammen med overlock


 i ettertid ser jeg det ser ut som jeg går rundt og leker 'bie' mangler bare høyhæler som jeg kan bruke som 'brodden'.

 bommullsjersey er jo ikke så mye stretch i heller så jo mer man sitter så blir stoffet pløsete inntil du vasker det og det kommer tilbake i form

noe annet man kan gjøre når sømmene blir 'bølgete'
er å sy med strikk, men det gjorde jeg ikke med dette

Bloggere i Norge Bloggurat Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar