Søk i denne bloggen

fredag 24. mars 2017

re-design mine nyeste prosjekt

fant ei bukse på byttemarked.ekstra small. den hadde litt strikk i linningen men hverken glidelås eller knepping.- jeg klippa opp og satt i glidelås. nå passer det en 36-40 strl.
 tok vel en 2 timers tid. knotete, var til og med fransk søm.
ideelt sett burde jeg hadd grå kantbånd og grå glidelås,men man taver hvad man haver

 fant en lang tung olivengrønn topp på byttemarked klipte av toppen og en del ekstra stoff.
 brukte så noe av stoffet til å sy linning og satt i strikk.
 nå er det ett skjørt som nesten ikke veier noe. og som passer en 36-42 størrelse.
 restene erkke så mye å gjør med siden de er klippt i sirkel 

fant en bukse på byttemarked med 2 hull.
eller en urift. da var det å sikse over det.
ser det ikke så godt pga mønstrete stoff men jeg kunne kanskje brukt grå tråd.

å fikse hull uten at det synes er umulig.
noe annet man kan gjøre er så stryke på vlieselin bak hullet.
særlig hvis hullet er stort. eller gjøre sånn som hun her helt usunlig bli det ikke


hvitt skjørt av kjole hvor øverste del ikke var av samme stoff og som var trang over brystet.
jeg klipte bare av  den øverste delene og lot 10cm være igjen som jeg brukte til linning.
jeg sydde inn 5 steder men den er likevel litt slakk.ellers greide jeg å dra ut glidelåsen av sporet og måtte sprette opp og sette i ny, aargh
håper jeg finner noe stoff som ligner jeg kan sy på underksjørte og gjøre det litt lengre


eeeeh dette var en topp med ermer. jeg klipte av blondene og ermene og sydde blondene på
i armhula. det ble litt for tett oppi armhua,noe jeg viste, og stoffet var breiere oppe og smalna nedover så når jeg klipte i remser så så ble det ingenting i siden(hmm) jeg la stoffet dobbelt og...det gikk skeis
blir ikke så lang heller(når makrame må ha 5-10ganger lengden) vurdere å skrote dette klippe av remsene og gjøre det til garn


har tenkt lenge på å pynte denne kurgen så når jeg så noen fine redesigna kurger på pinterest igår tenkte jeg å gå igang. det går ikke å nåle fast så det er foreløpig limt skal sy men usikker på om det blir fint
får sikkert ikke inn igjen hempene heller



og da er det  6 prosjekt igjen....pluss heklinga

(skeptisk)




  Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar