Søk i denne bloggen

mandag 9. mai 2016

en liten skoforbedring

kjøpte noen espadrillo sko på bakgårdsalg ifjor,tror jeg, prøvde de ikke og 39 er seff for stort.

 det var planlagt å bytte de på byttemarked, men når jeg var innom kappahl i forrige uke og tegnet noen sko til sko-konkurransen til bianco, så fikk jeg en ide.

kostnad for redesign/gjenbruk med ting man har fra før:
-det koster jo litt da.
hadde rep/snøre fra før fra en strikkajakke = 0,-
punche/trykke ustyr = 0,-
kjøpte eyelet på ebay til 21,-(100 stk da trengte bare 12 :/ ) = ca 2,-
sko på bakgårdsalg 30,-
= 32,-+ jeg har da 90 maljer til å bruke på andre ting

kostnad hvis du må kjøpe alt:
malje/eyelet ca 50,- inkl utstyret
rep ca 30 for 30meter på ebay(du trenger ca 1,5 meter altså 4kroner,og rester til andre ting)
sko,kjøp brukt på loppis feks 20,-
= ca 75,- + du har rester av rep og maljer til bruk på andre ting

kontra kjøpe nye,ikke hjemmelagstil og finere til 199,-(sko til salgs på kappahl hamton stil)
sparte miljøet for å kaste sko mot det det koster å fly ustyret helt fra kina heh

edit: etter å ha gått 2km fant jeg ut det kanskje ikke var så lurt å ha rep og maljer på hælen.





  Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar