Søk i denne bloggen

torsdag 12. mai 2016

makrame..igjen

ja har fått dilla på makrame og etter å ha kikket i butikkene på tirsdag hvor de selger mye i makrame så fikk jeg lyst å prøve selv. men som vanlig ser det ut som det er latterlig dyrt å lage noe selv, kontra å kjøpe ferdig produkt.

 ikke var det lett å finne makrametråd heller.
har brukt utallige timer på å lete. (har ikke vært på garnbutikk enda men regner med det er dritdyrt der)
makrame tråd må være minst 2-3 mm tykk
 dyrt på ebay (satt å la til ting i watch list, men så viste seg at lista var full,uten at jeg hadde fått det med meg så nå er det ting jeg så på som jeg ikke finner igjen)
ebay:
her er ei som bruker 5mm tykk tråd og bilde med knyting 80 kroner for 20 meter(det er liksom 20 remser av noe som blir på kanskje 50cmx10 cm)
vokset makrametråd 50 kroner for 10 meter :/ og bare 1mm
chunky bulky garn, blir iallefall mykt 20,-
cotton string rope
tek tek makrametråd 2mm 250 meter 200,-

norsk nettbutikk:
200 gram bomullsnøste(står ikke mm) 82-(+ frakt)


 så er det da hvordan man knyter .
fant noen som forklarte ting litt  bedre på youtube og denne på panduro

forløpig endte jeg opp med å kjøpe bomull garn på ca 2mm på stoff og stil til 16,- pr nøste
heavy cotton 80 meter

har planer om å lage(hvis jeg får det til)
- bikini topp
-halsmykke
- sko
-knyte på en helsegenser
-armbånd
- hatt ( tenkte å bruke hyssing her)

Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar