Søk i denne bloggen

søndag 22. mai 2016

Hamstring - ta vare på ting du bare vet du får bruk for

å ta vare på ting fordi du tror du får bruk for det.
kanskje ikke nå men om... 40 år
ellers er det jo og minner å ta vare på.sentimental verdi.hamstring på tilbudsvarer.

det er mas om at vi har for mye. vi får ikke igjen skapet,boden er full,man gir vekk ting gratis
når man flytter,pusser opp, for å få mer plass etc
folk har så mye at man vet ikke hva man har.og så kjøper man nytt fordi man ikke fant det og så har man 2-3.så får man gaver og har da 4-5.

  jeg tar ikke vare på alt, heldigvis, men har en hel haug med stoffrester som nå har lugget i mange år.
jeg tenker stadig på hva av det jeg kan kaste men av erfaring så kan jeg få bruk for det.
særlig skinn da som jeg vet er dyrt kaster jeg ikke.heller ikke ull.

plutselig her en dag kom jeg på at jeg kunne sy noe om, men da hadde jeg jo byttet det vekk.
så derfor kan det være lurt å ta vare på ting.

igår når jeg drilla noen hull i skapet fant jeg denne pipetråden i verktøykassa. det er fra en ikea pute. og er sånn tråd man kan bruke til makrame blant annet som jeg har vært på jakt etter. synd det bare er 4meter. men jeg har 2 ikea puter til,vurderer i klippe av pipetråden så jeg får 10meter putene kan jo fortsatt brukes uten den liksom hehe

hvorfor trenger du 2? ja,jeg har og 2 av noen ting. ting blir ødelagt og da er det greit å ha en i reserve
hvofor trenger du 10?, fordi ting blir ødelagt og jeg bruker det 100 dager i året

hvis du er i tvil og noen maser om at du MÅ kvitte deg med ting så kan det hjelpe å ta bilde av det
så har du iallefall ett bilde å minnes i ettertid.
det har funket for meg.
det hjelper og hvis det du kaster kan kjøpes hvis du angrer
det hjelper og å kaste det som er billig hvis du vegrer deg for å kaste for å slippe kostnader om 20 år.
det hjelper og å kaste ting som tar mye plass

men... idag skal jeg gå gjennom skap og skuffer å se hva jeg kan kvitte meg med.
trenger og mer plass på loftet da de skal rive terassegulvet og trenger å settte terrassemøblene ett sted
...eh

  Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar