Søk i denne bloggen

torsdag 18. august 2016

Gulvmatte av lakenstrimler

heklet gulvmatte.
Ca 30x50cm
260gram.
Restnøste på 60gram(ca 18 meter, da må jeg ha brukt ca 70 meter da på teppet)
hadde jeg vist hvor mye tråd som ble igjen hadde jeg heklet det større men jeg viste ikke om det var nok.

så hvis du vil lage noe lignende men ikke orker å rive opp ett laken selv
så kjøp dette. man kan og hekle av vanlig tråd.
ellers så kan du kjøpe ferdig hekla på etsy med priser fra 400-1400,-

 dette er ikkeno jeg har funnet på selv. jeg kom over det når jeg så på hekla ting på google og pinterest. google: crochet rug, så kommer det opp mye fint.
her er ei som brukte 900 meter pipetråd

Ca 4 timer å klippe ett laken i ca1,5cm strimler.estimert ca 100meter(men usikker målte ikke)(se eget innlegg)
Ca4-5timer å hekle det sammen.

Spikket en krok ut av en malepensel
Men man kan og bruke fingeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar