Søk i denne bloggen

fredag 12. august 2016

jeg prøver å hekle putetrekk

jeg var på stoff å stil og så på bomullsgarn og på ebay. er tydeligvis ikke mulig å få det billigere enn 16,- pr 50gram (med frakt og annet tull)
det jeg ellers tenkte var å kjøpe flere av denne worsted cotton 42meter
og dele opp tråden.. hvis dere ser på bildet er det en 15-20 tråder som er tvinna sammen.
altså kan man 42 meter x 15 :) ( men hvordan unngå at det floker seg?)

så satt jeg på finn og så ei ville bytte ullgarn mot masse bomullsgarn hun hadde.

var da å byttet til meg noen nøster.rosa,lysblå,lysgult og hvitt.
 det går da ikke under re-design men miljøvennlig bytte :) så det er innafor

 har da heklet noen 'brikker'. tar ca 1 time pr brikke.og de er ca gram

skal så sette det sammen til ett putetrekk tenkte jeg. noe sånt som det her http://www.jipbyjan.nl/portfolio/haakpatroon-lente-square-kussen/

edit: gjort noen feil. skulle ikke brukt rosa tråd når jeg hekla det sammen.
skulle ikke brukt den blå når jeg så den var mye større enn de andre.
den ene gule greide jeg feste på vrange. etc etc
kanskje ikke så værst til å være første gang, bestemor ville vært stolt sa tanten min.
er ikke helt ferdig bare sjekker hvor mye meg jeg må hekle i forhold til puten


  Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar