Søk i denne bloggen

lørdag 24. oktober 2015

garntråd ebay




 på ebay så jeg dette myke garnet  fleece myk kvalitet bare at man kan lage mønster
kunne laget hånduk,pledd,klær, men 26 kroner for 100 gram?!

ellers er dette nesten 50% cashmere
(men mohair blanding klør ikke det?) ellers tviler jeg det er cashmere for det er dyrt

chunky bulky er og dyrt

eller130 :O

50% bambus Tension: 9 stitches, 12 rows to 4 inches/10cm on 10mm needles
hmm er det vev info tro?
 
 
chunky 25% alpakka 50% merino 400 gram 165,- 
 
silke og merino 110 gram 320,- :O
 
 
på ei side stod det man trengte 4-5 50 gram chunky garn til ett skjerf til en voksen.
17 garn på 50 gram til en hettegenser 

strikk tar mye plass i skapet om man ikke bruker vakummetoden

så jeg har mest lyst å lage hånduk,pledd og gulvmatte.
og det blir da svindyrt
 
fikk litt lyst på min egen rokk og min egen cashmeregeit. 
 
strikkemaskin

 
noe annet å tenke på er hvordan de har laget  garnet.
det kan være metoden: røske av de ulla til dyra blør og dør




 Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar