Søk i denne bloggen

mandag 26. oktober 2015

fra hatt til caps

hatt i strå.
 syns den var litt stor og stiv og ond å ha på hodet med utstikende strå og skeiv.

prosessen:
 - la en caps som mal oppå hatten og målte rundt
-klipte
-sydde(gikk fint an å bruke symaskin) på kant bånd rundt svart bomull(rester jeg har hatt i kanskje 20 år)
 - avsluttet med tau istedenfor det vanlige som er borrelås (båndet er fra sånn papirhandlenett)

 restene som ble igjen etter å ha klipt capsen ble da til enda en caps

-sydde på ett hvitt bånd(rester, var igrunn litt smalt)
-sydde sammen no stoffrester fra ett hvitt skjørt 6deler ble da til en lang del som jeg da skal bruke til knyting

dette kom jeg på da jeg så restene.
hvorfor jeg ikke vrangsydde båndet istedenfor å ha en synlig overlock kant på båndet ?!

toppen av hatten kan en lage sånn pynt rundt en vinflaske ellerno men tror ikke jeg gidder.
Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar