Søk i denne bloggen

lørdag 24. oktober 2015

Vevd Skjerf



trådde 40 tråder med ull og angora garn i forskjellige farger sånn at det ville bli rute effekt.
og så trådde jeg sånn at jeg kunne rulle stoffet rundt ellers ville det bare blitt 60cm langt.

40 tråder er like mye som på brio veven(det hvite)(tredd med bomull og ull) 14cm bredt.
mens 40 tråder på den større veven tredd med ull og angora ble da 6 cm. :/
kanskje det ble smalt fordi jeg rulla det og ikke festet det i taggene?
eller er det tråden?viste ikke om jeg hadde nok garn til 14cm,men når det bare ble 6cm bredt så har jeg  garn igjen.heh hvordan regner man ut hvor mye garn man trenger da. dårlig på regning og ligninger og.
(har helt glemt at det finnes bibliotek)
det tok ca 4 timer, og ble bare 110 cm langt. ikke noe fint heller.

jeg skal aldri veve med angora igjen det hårete greia satt jo fast i tråden hele tiden.
måtte holde grinden,dra gjennom skyttelen og separere den teite angora tråden.
man må være to personer for det.

laga ett finere skjerf i 7 klasse i formgivingsklassen hehe
Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar