Søk i denne bloggen

fredag 23. oktober 2015

Lage egen vev


jeg ville som sagt ha en enklere vev.
så noen 'oppskrifter på nettet' hvor det ser så lett ut.
og så..brukte jeg en hel uke på å prøve å lage en egen vev .
hvis jeg ville brukt nål og tråd hadde det ikke vært noe problem.
da er ramma ferdig. 1 (reiv av ett lerretstoff og brkte ramma.90spiker som jeg trudde
var bra for å separere tråden men i ettertid trengs den igrunn ikke.)
problemet er at jeg vil ha det lett og da må tråden opp og ned som på en grindvev.
jeg tenkte og tenkte å prøvde å lage både plankemetoden 2(trudde jegbare kunne sette inn to lange pinner i annenhver tråd og vippe de opp under bruk. det så så bra ut til man tok tråden gjennom og alt blir igjen på midta) pinnemetoden,3 (ikke dype nok separasjon og tråden glir ut av sporet) egen grind.4(saga,borra, så knakk den lange pinnen) problem etter problem. ting knakk,vannblemme i hånden,trådmetoden 5(annahver tråd, men 1 cm mellom hullene var tydeligvis ikke nok og tråden ble liggende litt på skrå og i spenn og da ble det vanskelig å løfte)
når jeg så satt å så på ispinner på ebay, 50 stk for 15kroner og tenkte å drille hull i de
etc...himle.. så var jeg en tur innom finn.no der var det tilfeldigvis en som skulle gi vekk en vev
som han trudde var en bokbindingsutstyr.(tror ikke interessen for å kjøpe vever er så store lenger
det er mange til salgs, likevel er utstyret nytt, svindyrt..merkelig)
OG tror du ikke veven ble min. HURRAAH og han leverte den til og med.:O

nå slipper jeg å tenke mer med mine ingeniørmanglendeevner.
du må jo ha både drill og helst stikksag og treverk.(så har du ikke det, kjøp en ferdig vev)


som dere ser er den 4-5 ganger så stor som brio veven.
trudde jeg kunne få plass til den under soffan men det gikk ikke
men men
Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar