Søk i denne bloggen

onsdag 14. oktober 2015

Veve eget stoff


jeg tenkte å veve ett eget stoff. av ull og diverse tekstiler.
 så jeg prøvde da først med litt ullgarn på denne lille brio leke bord-veven.
 det gikk jo greit det intil man gikk tom for tråd.
å tre i ny tråd brukte jeg tre timer på. så i andre omgang tenkte jeg å tre i lengre tråd men det floket seg og 7 tråder røyk og da ble det sånn som dere ser, veldig smalt og feil.

her kan dere se hvordan man trer en lignende vev.
(hun her mener det er enkelt)

nå sitter jeg her... og ser på andre muligheter som denne bordveven. men jeg syns den ser like innviklet ut.(:(nå er den ikke til salgs lenger)
kan kjøpe en lignende på panduro til 250,-

så eventuelt lage en enkel vev selv som er lettere å tre med bare noen spiker i hver ende av en kileramme...

lagde ei ramme og spant den opp på torsdag.
fredag gikk med til å prøve å finne ut ett stystem på hvordan få
trådene opp og ned(uten hell)
idag fant jeg denne oppskrifta 
helst vil jeg ha grind, men hvorfor er de så dyr?
ingen på ebay selger de billig engang ,det er jo bare tre eller plast ikke gull liksom

her er en oppskrift på å lage denne pinnen i midten
supert, nå skal kosteskaftet til pers

 Bloggere i Norge Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar